کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر

اثر ژان پل سارتر از انتشارات نیلوفر - مترجم: مصطفی رحیمی -ادبیات فرانسه

این کتاب، خلاصه ای از اصول اگزیستنسیالیسم سارتر است که به همراه انتقادی از آن ترجمه و توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
به ظن مترجم، این، کتابی صرفا فلسفی و پیچیده نیست، بلکه برای استفاده همگان فراهم آمده است.


خرید کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر
جستجوی کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر در گودریدز

معرفی کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر از نگاه کاربران
خوشحالم که در وقت اضافۀ سال نودوپنج بالأخره خواندمش.
بخش اول عالی بود و توضیحات مترجم هم خوب.
ایرادات ناویل فهمش سخت بود و جواب سارتر هم به ازسربازکردن شبیه. از آن بخش طرفی نبستم.
مصاحبه با سارتر جالب بود، برای شناختن خودش، نه تفکرش و نه اگزیستانسیالیسم.

مشاهده لینک اصلی
کتاب به سه بخش اصلی تقسیم شده:
1- اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر
2- گفتگو
3- آنچه من هستم

بخش اول شامل متن سخنرانی های سارتر درباره موضوع اگزیتانسیالیسم هست که به گمانم بهترین کتابیست که میشه در این زمینه مطالعه کرد و همونطور که خود سارتر هم اشاره کرده این متن برای فهم مخاطب عام هست و بنابراین چندان پیچیدگی خاصی نداره. من به شخصه هرگز اگزیستانسیالیسم رو یه مکتب فکری منفی نمی دیدم اما با خوندن این کتاب خیلی مطالب زیادی در این باره برام روشن شد که واقعا برام تازگی داشت. از نظر ترجمه این بخش ترجمه بسیار خوبی داره و نویسنده با پاورقی های بسیار به جایی که آورده فهم مطلب رو برای خواننده آسان کرده و از به وجود اومدن سوتفاهم های احتمالی پیش گیری کرده
بخش دوم سخت خوان ترین بخش کتاب هست که به وضوح در اون مشخصه که خود مترجم هم چندان بر مطلب مسلط نیست به طوری که در چند جا موضوع کاملا مبهمه و چیزی که جالبه اینه که در این بخش مقدار پاورقی هایی که آورده شده بسیار کمتر از بخش اول هست و این به عقیده ی من به این خاطر نیست که این بخش توضیح کمتری میخواسته بلکه به این خاطرهست که خود مترجم هم دقیق متوجه موضوع نشده که اعتماد به نفس این رو پیدا کنه که با آوردن پاورقی های مرتبط موضوع رو روشن کنه
می رسیم به بخش سوم که خوش خوان ترین بخش کتاب و جذاب ترین قسمت اون هست. شامل یک مصاحبه مفصل با سارتر درباره زندگیش و اوضاع
جسمی و روحی ایشون در هفتاد سالگی. جالبه انرژی ای که از متن دریافت می کردم کاملا با تصوری که در ذهنم از سارتر داشتم مغایرت داشت. چیزی که حتی ذره ای در این مصاحبه حس نمیشد، ناامیدی و غم بود در حالیکه این روحیه واقعا با تصویری که عموما از یک فیلسوف در ذهن افراد هست تفاوت داره
من خوندن این کتاب رو حتما و شدیدا توصیه می کنم چون تصورات آدم رو نسبت به خیلی چیزها عوض می کنه
یه نکته دیگه هم که کتاب داشت و خیلی برام قابل توجه بود تاثیر مشهود علاقه مترجم به سارتر در ترجمه کتاب بود به طوری که بعضی جمله ها رو به صورت سلیقه ای پررنگ تر کرده بود و در بعضی پاورقی ها کاملا مشخص بود که داره از کتاب حمایت می کنه و من اولین بار بود که این رو به نحوی این گونه آشکار توی ترجمه می دیدم و حس می کردم

مشاهده لینک اصلی
آنچه که من واقعا در مورد این کار دوست داشتم این است که بر امکانات مهم اهمیت می دهد. سارتر با دیدگاه هایدگرها موافق است که نشان می دهد که ما از زرق و برق های هوشمند متولد نشده ایم. ما متولد موفق یا بازنده نیستیم. بلکه مجموعه ای از امکانات است که ما انتخاب می کنیم که ما را تعریف می کند. ما محصول انباشت احتمالی است که ما از دیگران برتریم.

مشاهده لینک اصلی
مطمئن نیستید که چطور در مورد این احساس کنید. از لذت بردن از مفهوم اگزیستانسیالیست بیخدایی Sartres لذت می برم، اما هنگامی که من با تمام اصطلاحات و افراط و تفریط بر روی ایمان حرکت می کنم، کمی گیج کننده است. با این حال، من قطعا مفهومش را دربارهی مردی که محکوم به آزادی، فقدان یک پیش شرط و فریبکار بود، دوست داشتم.

مشاهده لینک اصلی
شکسته شده به دو بخش بخش اول بحثی است که توسط سارتر ارائه شده است، جایی که او اگزیستانسیالیسم را به شیوه ای غریب توصیف می کند، با اشاره به اضطراب، رها کردن و ناامیدی. اما این کتاب برای بخش دوم ارزش دارد، که در آن سارتر تحلیل کاموث غریبه را ارائه می دهد. او بر روی رمان جذاب است، و آنالوگهایش کاملا مفید است. این باعث می شود که من بتوانم در آینده نزدیک غریبه را دوباره ببینم.

مشاهده لینک اصلی
معنی آن این است که سارتر برای مدت کوتاهی بخواند، و من خوشحالم که تصمیم گرفتم این را اول بخوانم. در حال حاضر تنها ایده مبهم درباره آنچه در مورد اگزیستانسیالیسم وجود دارد، اما این کتاب مانند 101 مقدمه به اگزیستانسیالیسم بود. (که برای من بسیار عالی است، به خصوص اینکه به نظر می رسد بسیاری از افراد از واژه اگزیستانسیالیسم استفاده می کنند تا به راحتی آن را از دست بدهد که معنی آن را به دست می دهد که فقط باعث سردرگمی و تصورات غلط می شود). سارتر پایه های اگزیستانسیالیسم آتئیست را در حدود 50 صفحه تشکیل می دهد و به دنبال آن یک پرسشنامه / بحث است. طبق نظر سارتر، اگزیستانسیالیسم یک آموزه است که ادعا می کند که: خدا وجود ندارد بنابراین طبیعت انسانی وجود ندارد. اگزیستانسیالیستی از این بسیار خجالت می کشد و احساس می کند رها شده است. و از آنجایی که خدا وجود ندارد، انسان هیچ @ Â priori @ وجود ندارد که مرجع باشد. ما چیزی جز غریزه برای رفتن نداریم. جبرگرایی وجود ندارد. - وجود انسان قبل از ذات خود او چیزی جز آن چیزی نیست که خودش از خودش میسازد. از آنجا کهcondemned به رایگان @ مفهوم می آید از؛ انسان خود را ایجاد نمی کند، اما هنوز با این وجود آزاد است که اختراع کند. - انسان اخلاق خود را انتخاب می کند. انسان نه تنها مسئول خود، بلکه همه افراد است. هنگامی که یک مرد به طور کامل متوجه می شود زمانی که او خود را به هر چیزی متعهد می کند، او نیز تصمیم گیری برای تمام بشر است، این باعث می شود او را به پایان می رسد در حالت ثابت از درد و رنج است. عصبانیت بودن شرایط خود عمل است. همچنین مرد به دلیل محدودیت هایی در مجموع احتمالاتی که مربوط به آن عمل است، احساس ناامیدی می کند. این سخنرانی که توسط سارتر انجام شد، نوعی پاسخ به انتقاد قبلی از اگزیستانسیالیسم بود. توضیح او این است که چرا انسجام گرایی انسان گرایی است چرا که انسان تنها قانونگذار این سناریو است و باید همیشه با دنبال کردن فراتر از خودش، یک هدف که یکی از آزادی یا تحقق خاصی است که انسان می تواند خودش را تحقق بخشد واقعا انسان. منظور من .. خنک است، اما ما این انسان گرایی را بر اساس چه پایه می گذاریم؟ اگر ما هیچ مرجع دیگری نداریم، تعریف ما از انسان گرایی چیست؟ من همچنین فکر می کنم که سارتر فاکتورهای مختلفی را که به@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ به طور خاص، اهمیت تاریخچه. برای من کمی بیش از حد انتزاعی است. با این حال، این خیلی جالب بود. Ive همیشه علاقه مند به خواندن بر روی نظریه های مختلف بود و این سرگرم کننده بود. به زودی، شما سارتر تماس می گیرید

مشاهده لینک اصلی
سریع فکر کنید چگونه شخصیت کسی را توصیف می کنید که خود را به عنوان اگزیستانسیالیست تعریف می کند. آماده؟ شما احتمالا فکر می صفت بدبین @ @ @ @ خودخواه و / یا غیر فعال @ @. Sarte تلاش برای نشان می دهد که این صفت وابسته اگزیستانسیالیسم مفهوم اشتباه است که با توجه به جهل از آنچه که واقعا این abordam pensamiento.Aunque فعلی آنچه ما می تواند filosóficas سوالات به عنوان بزرگ پاسخ (است بوجود آمده است آیا ما می توانیم در مورد ماهیت صحبت مرد است؟ وجود دارد چنین چیزی به عنوان یک جوهر انسان در صورتی که یک ذات انسان وجود دارد سرچشمه چگونه می توانم؟)، سارتر صحبت در مورد آنها با چنین سهولت و وضوح که مانند افراد احساس برای هر کسی که کنجکاو در مورد آنها در دسترس نه به عنوان یک دانش برای متفکران و روشنفکران؛ استدلال خود را قانع کننده هستند و در معرض محکومیت © contagiosa.Pero چرا شما ممکن است فکر می کنم که اگزیستانسیالیسم بدبینانه، خودخواه و غیر فعال است. از آنجا که آن را رد جوهر انسان چیزی است که بودن ذاتی، ما به این واقعیت ساده است که نه بیشتر چیزی است که ساخته شده است وجود دارد اعطا شده است. هیچ راه آسانی به جوهر انسان و آنچه این ناامیدی و غم و اندوه خالی مرد وجود دارد، به چیزی است که به همان اندازه که بودن هیچ چیز باعث ترس وجود دارد. البته، نگرش فعالیت سارتر، نه انفعال است، اما شما می توانید ببینید که porquà © از مفاهیم غلط در مورد اگزیستانسیالیسم، که تصور می شود یک متن بسیار humano.El نتیجه گیری با یک بسیار مهم à © کمی که ایده های سارتر اعلام شد، از مارکسیسم و ​​ماتریالیسم تاریخی انتقادی، که من شخصا فقط اجازه دهید من روشن است که چگونه بیگانه آن را وارد به این طرز تفکر، که حاوی مقدار از طنز آنقدر بزرگ است که هیچ جلسه به عنوان توصیف @ اگزیستانسیالیسم و ​​اومانیسم @ بنابراین یک کتاب آسان به خواندن با محتوای بسیار غنی از ایده ها و recomendarÃa به هر کسی.، نه تنها به که علاقه مند به فلسفه و بودن .

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر


 کتاب زیستن بر اساس قانون جذب
 کتاب خداوند و علم
 کتاب تیر عکاسانه
 کتاب جادوی نظم در زندگی
 کتاب تمرین حضور خداوند
 کتاب خوشبختی اما و اگر ندارد